Ramadan Dialoogtent 2023

Op 27 maart 2023 organiseerde Stichting Openhaard in samenwerking met diverse partners ook dit jaar de ramadan dialoog- en ontmoetingstent met dit jaar als thema: omzien naar elkaar. Op 23 maart 2023 was de vastenmaand Ramadan begonnen. de maand van bezinning, zelfdiscipline en reflectie. Het is ook de maand van liefdadigheid, het delen met elkaar en samen zijn. Een maand waarin eenheid en saamhorigheid centraal staan en ontmoeting en solidariteit extra aandacht krijgen. Vooral in deze tijden is dit broodnodig. De oorlog, het eenzaamheidsvraagstuk, de hoge inflatie en de verharding in de samenleving. Allemaal thema’s die ons bezig houden. Wat zijn de ontwikkelingen? Wat hebben we nodig? Wat kunnen we gezamenlijk hiertegen doen en hoe kunnen we naar elkaar omzien?
In de Ramadan dialoog- en ontmoetingstent kwamen we samen bijeen met onze diverse Rotterdamse gemeenschap. Samen hebben wij, als weerspiegeling van onze samenleving, nagedacht over de bijdrage die noodzakelijk zijn om door deze tijden heen te komen. Bijzonder was ook de deelname van onze Burgemeester Ahmed Aboutaleb. Met meer dan 200 mensen hebben wij genoten van heerlijke eten en goede gesprekken!

Deze bijeenkomst was een bewonersinitiatief en is mede mogelijk gemaakt door gemeente Rotterdam, Stichting Mara en Stichting Openhaard