Rotterdam zwerfvuilvrij!

Stichting Nida doet mee met KeepItClean Day aangezien Rotterdam onze stad is en wij ons sterk willen maken voor alle aspecten die ten goede komen van deze stad. Een schoner Rotterdam is daar een onderdeel van en wij zodoende ook.

Stichting Nida is van plan om onze leerlingen in te zetten bij het schoonruimen van het bijliggend pleintje.

“Als je leeft in een gezonde omgeving, ben je zelf ook gezonder!” Met dat motto gaat OPEN Rotterdam van maandag 15 tot en met donderdag 18 september de strijd aan met zwerfafval in Rotterdam.

Vrijdag 19 september is het Keep It Clean Day in heel Nederland. Duizenden vrijwilligers, werknemers van organisaties en scholieren gaan de straat op om hun eigen wijk aan te pakken.
En dankzij de wethouders van Rotterdam doet ook onze stad volop mee! Je kunt namelijk hun hulp winnen als jij met een groepje Rotterdammers een opruimactie gaat doen. Hoe je mee kunt dingen naar je eigen opruimwethouder lees je hier.

In de 4 dagen voor de actie gaat OPEN Rotterdam de straat op om te kijken hoe Rotterdammers hun stad een flinke poetsbeurt geven. En OPEN Rotterdam pakt dinsdag zelf ook de bezem op!